• Rezeki dari tanah


    kat laman rumah kami ni ade la pokok pisang,,
    (jangan tanye jenis ape, saya x kenal hihi)
    memang beranak baru x pernah putus,,
    kalau ada masa n rajin,
    en suami akan bersihkan semak,,
    dan pokok2 pisang tu skali,,
    kadang2 kat situ jd sarang si ulau jugak,,
    so kalau dah semak sangat,, kite bersihkan la..
    tp nnt akan keluar anak pisang baru jugak,,
    sepanjang menumpang teduh kat rumah ni
    (tumpang sambil bayar sewa la hoho)
    dah banyak kali jugak la kami boleh mkn pisang ni,,
    tuan rumah pun dok jauh di kl nung,,
    die soh makan je ape2 hasil laman die ni,,
    dulu ade jugak mak ayah tuan rumah datang,,
    (mak ayah die org kelate)
    katenya ayah die kna strok, so dah xboleh melawat lah,,
    takpe pakcik, kami jaga elok2 pokok pisang ni smbil makan elok2 juge hewhew,,


    kuih ape boleh buat dgn pisang?
    saya reti buat pisang goreng, jemput pisang, pisang rebus, pisang bakar oven je hihihi..

6 comments:

  1. Kakzakie said...

    Butalah banana split Imm. Buat lepat pisang, buat kek pisang, buat nagasri (tahu tak nagasari - pisang balut dengan tepung beras dah tu kukus - sedap). Ala... buat cekodok pun dah sedap kan:)

  2. imm said...

    hb dah sms soh buat sira pisang..kalu gugel resepi haha..
    lepat pisang suke makan je kak..buat sendiri x pernah jd sedap..

  3. alhamdullilah

  4. Nastyna said...

    kami baru buat lepat pisang semalam, duk ada lagi ni 2 3 butir hihihi. semangat balut2 semua haaaaa.

  5. AMIIZAA said...

    salams imm, sedap buat jempot2 pisang ..pisang nie:)

  6. TukangKebun said...

    Buatlah kek pisang.
    Teringat dulu kalau dok nihon tak perabih pisang dah masak sangat lecek buat jemput-jemput je.

Post a Comment