• Kan dah kate kite ni pakar bab keputihan dan sembelit

    (by experience)

    Saya start zaman remaja, in fact sejak akil baligh mmg ade keputihan,,
    selain pad kotex, saya wajib la beli pantiliner kotex
    (bukan iklan kotex, tapi saya xpernah guna brand lain hahah)
    ((mase study kt jepun tiap kali kembali dr kmpung, selain cili kering 2kg, saya bawak sekali pad n pantiliner dengan baaanyaaakkkk))
    (((saya x pernah beli pad dkat jepun, xtau pun ape pilihan jenama yang ada kahkahkah)))
    bila pregnant, pengalaman keputihan sangat la membawa stress kepada diri ini,,
    umi soh makan manjakani,,hoiii pahit gile weii..
    lepas beranak aichan saya amek set penyusuan shaklee,,
    3,4 bulan guna saya perasan keputihan saya makin kurang..
    and ada hari2 yang totally bersih kering dan suci,,
    lepas tu baru ku korek ilmu kenapa keputihan boleh hilang hahaha,,
    baru saya tahu alfalfa lah yg memainkan peranan kurangkan keputihan dari dalam..
    sejak dari tu memang x tinggal la alfalfa ni,,
    sisa2 terakhir alfalfa large 700 biji ku hihihi
    mmg saya setia sangat dengan alfalfa..
    stop masa pregnantkan adik hana dan mase dia umur 6 bulan.
    lepas hana umur 15 bulan, saya start balik consume alfalfa..
    (stop sebab dulu adik hana akan cirit kalau saya amek alfalfa.,sekarang alhamdulillah dah okei)
    masa stop alfalfa memang keputihan datang balik tau,,
    so camana saya maintain untuk kurangkan keputihan
    saya guna kaedah meruang
    sekarang alfalfa pun saya amek, meruang pun saya amalkan,,
    result dia mestilah dengan yakinnya saya boleh cakap
    Saya bebas keputihan, alhamdulillah..
    seronok la bebas keputihan ni,,
    no satu : SELESA SEPANJANG HARI
    no dua : TAK WASWAS MASA NAK SOLAT
    no tiga : NAK TRAVEL SENANG, SELESA DAN BILA NAK SOLAT TAK WASWAS
    (tengok tu saya tulis banyak kali part SELESA dan TAK WASWAS hihi)

    berkurun lama dah beli yg ni, x bukak pun lagi..hihi
    korang kalau ada masalah keputihan, jangan malu nak cari penyelesaian tau..
    kalau dibiarkan boleh mengundang pelbagai penyakit wanita..
    banyak kan sakit wanita yang ngeri2 ni dan puncanya keputihan yang tak dirawat..
    so, rawatla keputihan anda sebelum terlewat
    anda akan SELESA dan TAK WASWAS
    (kikiki ulang lagi sekali :p)

    (cerita sembelit kat next entry ye..muahhss)

1 comments:

  1. Nastyna said...

    saya masa pregnant ada keputihan ni... tapi lepas beranak hilang pulak, maybe pasal menyusu badna kot tak sempat badan nak proses keputihan hehehe. tapi bagus this produk kalau berkesan macam ni.

Post a Comment