• Cara merawat kencing kotor

    Sape ingat kes adik hana kena kencing kotor dulu?
    hahaha soalan macam kan org nak amek tau sgt kisah hidup ku,,
    hihihi x kesah lah tp saya nak share jugak ape yang saya buat n bagi kesan,,

    rentetan dari prolong jaundice,,
    (ehh saya x faham prolong jaundice yg sebabkan kencing kotor, atau kencing kotor yang sebabkan prolong jaundice..sile bagi pencerahan kepada sesapa yg tahu)
    okehh adik hana ni kan, mase umur 5 bulan, kuning die still x habis lagi tau,,
    dari awal doc prescribe antibiotik tapi mami x bagi pun ke adik,,
    (shhhh jangan betau doctor ye)
    sampai la satu tahap doc kk hantar kami ke hospital kb untuk rawatan susulan..
    dah kna pg sepital macam kronik je bunyinya kan,,
    tapi adik hana x de simptom sakit ke ape tau,,
    aktif ceria comel je sentiasa,,
    tapi lab result 26/01/14 cakap dlm urine sample die ade e.coli..
    e.coli tu kuman la..
    memandangkan saya x boleh ambil alfalfa mase tu,,
    (adik hana akan cirit kalau mami amek alfalfa)
    saya search la cara lain untuk rawat bakteria,kuman dan tingkatkan imuniti,,
    so perolehan dari google,
    bawang putih boleh bantu hapuskan bakteria, kuman dalam badan,
    vitamin C juga boleh tingkatkan imuniti badan dan bantu hapuskan bakteria,,
    gigih la saya makan vita C, dan garlic..
    masak makanan berasaskan garlic saja hihih,,
    telan garlic complex shaklee,,
    actually doc bg antibiotik jugak mase ni,,
    tp sbb mami confuse dgn dose die,,
    mami x bagi lgsung jugak ke adik hana,,
    after 2 weeks 9/2/14 kite pg buat test lagi,,
    Alhamdulillah urine sample adik dah clear,,
    so,, bagi mommies yang nak elakkan penggunaan antibiotik,,
    boleh cuba cara macam saya tu ye,,
    mommies yang menyusu boleh ambil vita c dan garlic banyak2,,
    dan susukan baby banyak2 juga,,
    (cara ni boleh apply kepada org dewasa yg kena kencing kotor jugak)
    plus, kena minum air kosong banyak2 ye..

0 comments:

Post a Comment