• Bunga Nasi Kerabu / Telang biru


    cik bagi anak pokok bunga nasi kerabu ni,,
    saya siram cenggitu2 je hihi,,
    musim hujan ni galak pulak die berbunga,,
    sayang tengok bunga die gugur camtu je,,
    nak buat nasi kerabu pun x berapa rajin hihi,,
    so saya kutip la bunganya,,
    plan nak keringkan dan jadikan serbuk perwarna,,
    boleh tak agaknya,,
    eksperimen je ni,,
    kalau berjaya nnt saya tunjuk hasilnya,,
    kalau x tunjuk maksudnye x berjaya ye..
    hahaha

3 comments:

  1. Ibu Fahim said...

    Cantikknya bunga...rupanya ini bunganya ya...:-)

  2. TukangKebun said...

    Keringkan buat teh masa musim hujan ni pun seronok juga.
    Musim panas buat sirap biru pula dari bunga yang segar.

  3. imm said...

    @ ibu fahim : heheh..ini lah bunga telang aka bunga nasi kerabu tu. :)

    @ kak tukang kebun : oooo boleh ekk buat teh?shirankatta..nnt nak try..

Post a Comment