• Pokok ros yang manja kededek (part 2)


    si dark pink ni spisis ros kampung,,
    mule 2 beli, saya letak kat rumah nenek,,
    rajin berbunga, x putus2 bunganya,,
    bau wangi semerbak,,
    lepas habis pantang adik hana kite pun balik rumah sndiri,,
    so angkut la die skali haha
    (ehh kalau balik kg lame2, saya mmg angkut dgn pokok2 bunga skali balik kg..kakakaka)
    bile balik rumah kite, (dlm bulan 1 kot) pasu die diserang semut,,
    semut2 buat sarang pulak dlm pasu die ni hahaha,,
    so, sejak tu die x berbunga dah..
    mmg merajuk sungguh2 la
    8 bulan x bunge,,dok berdaun sesaja,,
    manja sangat kann die ni,,
    so ni lah 1st bunga die lepas kejadian semut tu,,
    1 oktober kembang sekuntum,,
    dah habis merajuk ke sayang oiii...
    kalau dah baguslah,,
    sile berbunga rajin2 ye pasni,
    kalau tak saya buang ganti pokok lain nak?
    hahaha
    kembang beramai2..wangi semerbak laman kite tau..

    sayang betul nak tinggal di kala mereka tgh berpesta bunga camni,,
    tp harini nak balik kg tokwan,,
    harapnye hujan la tiap2 hari smpai kite habis cuti,,
    balik kang kna basuh laman sikit,,
    kotor bebenor dah tu hahaha

7 comments:

  1. cantiknya

  2. Kakzakie said...

    Sayangnya nak kena tinggal. Tapi ros ni kalau tak siram sehari-dua tahanlah apa lagi kalau ada hujan. Ros ini memang wangi Imm. Kakak suka.

  3. imm said...

    :)

  4. imm said...

    kan akak..pagi2 turun kat laman semerbak je bau..terapi minda :)

  5. Enor Adam said...

    Tahniah anda ada blog yg banyak info. Jemput blogwalking d www.yatiadam.com

  6. imm said...

    haha terkejut kite dapat tahniah2 gini :)

  7. anajingga said...

    cantiknya kelopak ros yang comel.. Maha Suci Allah yang maha sempurna, ke sini malam rabu ni :)

Post a Comment