• Manusia memang xpernah puas hati

    A : Bestnya jadi C, ade keje, harta banyak nak beli ape pun boleh.aku ni bile la nak bnyk reta mcm die.

    B : Seronoknya hidup A, bangun pagi x payah rushing. Tengahari boleh golek2 dengan anak.
    Aku ni sibuk manjang, anak2 xkenal muka mak dah

    C : Bestnya jadi B, keja stabil, ade anak2..aku ni, rumah besar gaji besar tp bosan xde anak2.

    A ade mase, ade anak tp x puas hati xde harta banyak..

    B da ade anak, harta ade sikit2 tp x puas hati xde mase.

    C harta banyak, mase ade sikit2 tp x puas hati jugak xde anak nak bmanja.

    Manusia mane pnah puas hati kan..

    Marilah berSYUKUR dengan ape yang ade, dan berUSAHA mencari ape yang x ade.

    Jangan dok mengeluh ja membilang ape yang xde, tp x buat ape, mmg x dapat ape la..

9 comments:

  1. ye la kan nama pun manusia
    uik tajuk silap ejaan ke

  2. imm said...

    owhhh haha thank yooouuu..nak g betulkan sekarang jugee..:p

  3. Kakzakie said...

    Itulah ragam manusia yg tak pernah ada rasa puas
    Ingatan utk sentiasa bersyukur amat berguna buat semua

  4. mama ka0ri said...

    manusia memang tak pernah puas hati ngan apa yang dia dapat kan..huhu..

  5. imm said...

    tu la kak zakie..ingatan untuk imm sendiri ni..kadang2 ade jugak dok banding2 diri sndiri n orang,,pastu mgeluh alahaiii bestnye org tu..
    kna didik hati untuk bersyukur dengan ape yang Allah dah bg ni..

  6. imm said...

    huhu tu la..kna slalu muhasabah diri baru sedar banyak dah yg Allah bg dkat kite sbenarnye..

  7. Betul tu...kita manusia ni tak pernah puas... apapun usaha & berdoa itu yg terbaik kan... redha dgn ketentuan Allah..:)

  8. lydzar DN said...

    Panjatkan kesyukuran sebab semua ketidakcukupan dan kelebihan tu hanya 1 ujian Allah utk kita.

    Salam kenal dari saya
    www.mynutriqueen.com

  9. Mia Kassim said...

    Dah namanya manusia kan ... x sempurna. Sentiasa cuba untuk bersyukur dgn apa yg kita ada ..... :)

Post a Comment