• Adik hana di usia setahun++

     Alhamdulillah adik hana dah berusia setahun, seminggu, dua hari huihui
    mami ingat nak compile gamba adik sejak kecik smpai skang,,
    tapi mami lupe nak backup gamba2 b4 format tepon,,
    so xdop gamba habis dah hilang ye,,
    sori adik,,
    tapi nnt adik dah besar, rase mcm nak tgk gamba adik mse kecik,,
    adik koreklah entry lame2 ye..
    insyaAllah jumpe la sikit2 gamba adik yg demok2 tu haa..

    yeaayyy gigi adik dah keluar!!!
    gigi yang ditunggu2 keluar pada
    umur adik 1tahun,1minggu,1hari,
    hihihi hat tuu
    tapi kedekut gile nak tunjuk gigi,,
    kna tunggu tido dulu baru boleh amek gamba,,
    baru satu gigi,,kite tunggu lagi 19 hewheww
    ehh ye ke gigi susu ade 20 batang,,
    malas nak google,
    tapi mami teringat kakros cakap dekat ipin
    "baru tercabut satu,ade 19 batang lagi"
    selain gigi dah banyak bende ade boleh buat,,
    panjat2 terjun jangan cakap lah,,
    tiap2 hari prektis kat sofa,,
    ehh mami penah cite tak adik punye 1st step bile?
    mase adik umo 10 bulan 20 hari,,
    lambat sehari banding aichan, 10 bulan 19 hari hahaha

    setakat harini adik dah kenal baaanyaakkkk bende,,
    meh mami list yang mami ingat
    lampu - buu
    kipas - buu
    jam - buu
    tv - buu
    bola - buu
    ayam - buu
    lembu - buu
    kucing - nyaa buu (special sikit)
    burung - buu
    layang2 - buu
    ayah - ayaahhhh, baaaaa (boleh sebut full ayah ☺)
    kakak - baaaaa
    mami - meee, maaa (belum penah dengar sebutan full mami :( )
    nak g main kat laman - buu
    nak air - buu

    hahahaha semua buuu
    tp macamna mami tau ape yg adik nak cakap?
    sebab penggunaan anggota badan adik hebat,,
    smbil cakap buuu adik pandang and tunjuk tepat ke arah objek yg adik nak cakap,,
    nak main kat laman tunjuk pintu hahaha
    asal bunyi muzik je joget hiii,,
    semalam g mydin keluar lagu tamil,,
    hamboiiii gedik2 bahu angguk2 kepala tuu,,

    adik dah faham banyak bende guna untuk ape,,
    baju, tudung mami dah kenal,,
    boleh kenal mane kasut adik, mane kasut kakak,,
    kenal sejadah n songkok gune mase solat,,
    jumpe songkok ayah je ,pakai n meniarap kt lantai,,
    sujud la tu kononnye,,
    smalam dok lipat kain adik jumpe sejadah,,
    tertonggeng2 die rukuk hihih
    hihihi dah bijak sangat nii,,
    boleh bagi adik dah ni..wiiiiiii

3 comments:

  1. inazamri said...

    dah lama takde anak kecik.bila tengok anak usia sethn ni rasa rindu dan teringin

  2. omeinya

  3. imm said...

    hihihi ..imm kalau tgk org pregnant rase teringin jugak,..padahal hana kecik lagi tu..

Post a Comment