• How to : Antara STICKY POST dan SCHEDULE POST

    memandangkan saya selalu lupe camane nak buat sticky post,,
    entry ni saya buat step by step cara untuk bt sticky post,,
    bonus skali dengan cara buat schedule post,,
    (sbb saya kat umah dungun, ad strimix,,internet tsukaihoudai(unlimited) mari mempergunakan sebaik mungkin kakakakak)

    SCHEDULE POST
    1) tulis entry seperti biasa
    2) lihat bahagian post setting di sebelah
    3) klik schedule, pilih set date and time,
    saya nak entry ini keluar pukul empat setengah,jadi saya tulis 16:30,klik done



    4) publish,lepas tu akan keluar page ini,,
    check entry yang saya tulis tadi,,
    dah ada "scheduled" wane oren di situ,,
    so dah siap entry schedule saya..
    kol 4.30 kang cek blog,,
    insyaAllah akan keluar la entry ini..


    STICKY POST
    1) tulis entry seperti biasa dan publish
    2) keluar page ini mcm biasa la..saya nak sticky kan entry "promo bulan ini :..., jadi klik edit pada entry tersebut


    3) seterusnya lihat pada post setting di bahagian tepi, pilih published on, set date and time
    saya nak stick kan entry ini sehingga 31 ogos 2014, 23:59 malam, pilih tarikh dan tulis masa yang dikehendaki, klik done
    4) Update entry
    Add caption
    5) check blog, entry sticky akan berada paling atas dan bertarikh sperti yang saya setkan tadi

    okei siap hahah
    entry paling rajin di dekad ini,,
    last2 gamba xde watermark, tp dah malas, biar la
    kesimpulan yang diperolehi
    kalau nak bt sticky post, PUBLISH - EDIT - SET - UPDATE

1 comments:

  1. Papaglamz said...

    Okay... Papaglamz baru tau function yg ni. Sticky post ni fungsi die ap ek? Masih belajar..

    www.papaglamz.com

Post a Comment