• Batuk la pulak

    Semalam pukul 4 aichan batuk teruk,,
    siap ade bunyi ciet2 dalam dada macam semput,,
    risau gile mami takut jadi athma pulak kan,,
    pastu buat petua yang umi ajar,,
    actually cara ni umi tengok dalam tanyalah ustaz,,
    ustaz sharhan yang bagi,,
    pastu umi olah2 ikut cara dia,,
    sebab umi lupa satu ayat dari surah ape yg kena baca,,

    untuk orang dewasa
    ambik 2 kuntum cengkih,
    selawat ke atas nabi saw 7 kali,
    ayat kursi sekali,
    3 qul dan diakhiri dengan Al fatihah,
    niat dan mintak supaya Allah sembuhkan penyakit batuk.
    kemam bawah lidah cengkih tersebut sepanjang hari,
    keluarkan masa solat,
    lepas solat tukar cengkih baru,
    ulang lah bacaan2 tu setiap kali tukar cengkih ye,,
    buat sampai batuk sembuh,
    dari pengalaman umi sendiri,insyaAllah sehari je buat,,
    esoknya batuk dah hilang,,
    (padahala umi dok batuk dekat sebulan b4 tu)

    untuk kanak-kanak
    2 kuntum cengkih direndam dalam air masak
    bacaan dan niat yang sama,
    tiap kali anak nak minum, bg minum air tersebut,,
    kalau nak buat susu pun, campurkan sikit air cengkih,,
    buat sampai batuk sembuh ye,,
    1st time buatkan dekat aichan,,
    Alhamdulillah sehari jugak dah sembuh

    kali ni saya masukkan setitik CMD dalam air cengkih,
    tiap kali nak minum saya suruh aichan baca doa
    "ya Allah ya tuhanku,, aisya x nak batuk dah..terima kasih ya Allah"
    tp aichan dok tersengih2 je tutup muka,,
    "aisya malu la mami"
    hahahahah
    air masak boh cengkih 2 kuntum

    tengah menikmati susu dutch lady perisa chococengkih ahahh

2 comments:

Post a Comment