• TRIBUTE TO CIKSITI

    ciksiti ni pokok bunge ros yg ptama saya beli 
    sjak pindah rumah skang ni,,
    bunga ros kelopak besar yg pertama juga,,
    b4 this slalu beli mini ros je,,
    huuu ni batch first..camtekkkk

    nak tahu knape ltak name ciksiti,,
    klik sini kenapa name ciksiti
    hihihi..

    pucuk pertama ciksiti kat rumah kite hiii

    ciksiti x berbunga banyak pun,,
    stakat 3,4 kuntum skali berbunga,,
    tp x pernah putus bunga die slama 2 tahun saya jaga die,,
    dah byk berjasa menceriakan hari saya hihi..
    first bud ciksiti kat rumah
    bunge ciksiti yang batch ke berapa ntah
    ciksiti n cikputih
    besar bungenye,,sbesar muka aichan
    ni batch yg berapa pun xtau huhu
    awal bulan 4 stat kemarau kat sini,,
    ciksiti pun stat xnak berbunga dah,,
    last bud ciksiti sbelum musim kemarau
    pastu bulan5 kite balik kg lame,,
    sminggu x bersiram,,
    balik rumah tengok kering kontang ciksiti,,
    tinggal satu ranting je yang hijau,,
    lain da hitam n kecut,,
    sedihnye la..
    siram banyak2 dgn harapan die sihat balik,,
    awal bulan6 balik kg lagi,,
    tinggal lame jugak,,
    kali ni ciksiti dah xleh survived dah,,
    satu2 ranting hijau tu pun kecut jugak,,
    3 hari lepas,,semua dah kering..
    nangis x berlagu la mokcik huhu
    (T______T)

    terima kasih ciksiti untuk 2 tahun yg anggun,,

6 comments:

  1. anggun sangat

  2. Sejuk tangan Anem ye.. besar betul bunga ros tu ye.. tapi sekarang tinggal kenangan ajer :)

  3. cantiknya bunga tu..mcm yg jual punya.. rasanya ada harapan lagi tu.. siram siram buh baja sikit insya allah berbbunga semula..

  4. cik imm said...

    dah tinggal kenangan je ;'(

  5. cik imm said...

    pokok bunge je sejuk kak..kalu tanam sayur x jadi jugak hihi..tu la da tinggal kenangan je..sedih (T___T)

  6. cik imm said...

    harapnye camtu la kak rai..tapi harapan tinggal harapan je ni..kering kontang xde tanda nak bertunas baru pun..

Post a Comment