• Ganti puase weii

    Alhamdulillah berjaya puase harini hihi,,
    sejak beranakkan adik hana,
    saya x pernah puasa ganti mahupun sunat,,
    bulan puasa tahun lepas ade tinggal 2 hari,,
    knape ehh tinggal,,demam kot..
    lupe dah saya,,
    by the way, sjak tahun 2011 sampai 2013,,
    saya berpeluang puasa penuh,,
    2011 pregnant aichan so confirmlah xde bendera merah,,
    2012 nyusukan aichan lagi, n xde period sampai aichan umo 15bulan,,
    2013 pregnantkan hana chan pulak,,
    2014 harapnye boleh puase penuh jugak sbb da lame xde period ni hihih
    owhh sambung cite,,
    lepas beranak adik hana, saye takut nak puase,,
    takut x tahan n dahaga sbb adik nyusu kan,,
    saye pun mmg minum banyak air siang2 hari ni..
    so plan nak ganti puasa tu tertangguh2 la,,
    smalam adik hana bgn nangis kol3,,
    badan panas sikit,,
    lepas basahkan badan dgn air,,
    baru die tido balik ,,
    saya mmg niat nak ganti puasa hari ni,,
    tp lauk dinner dah habis la pulak,,
    pastu mcm malas nak goreng telur,,
    so minum je la horlick+ESP+Mealshake,,
    cicah biskut yang aichan tinggal,,
    pesen aichan ni,,
    kalu mkn biskut yang kepit2 mcm oreo, choc fudge,,
    dia bukak makan inti je,,biskut x makan pun,
    so, kite suruh die letak biskut tu dlm bekas balik,,
    mami mithali ni jugak la yg habiskan..
    sahurlah mami dgn bebape keping biskut pastu smbung tido,,
    bgn tido aktiviti mcm biaselah,,
    ehh extra sikit harini sbb adik x sedap badan,,
    nak bdukung je,,
    makan pun x lalu so byk nyusu,,
    pukul 10 saya mcm dah gelisah hahaha
    dok fikir nak bukak ke tak,,
    dahage gile oiii,,
    sebaik adik nak tido kol 12 so mami tido jugak,,
    bgn kol 2 mandi n smayang,,
    still dahaga tp sbb dah kol 3 kan,,
    bjaye saikokan diri agar btahan,,
    saye mmg camtu,,
    dr kol 10-1 elokla tido untuk elakkan godaan hahaha
    lepas waktu kritikal tu okei lah,,
    stat dari kol 2 ke atas saye dah rase rugi kalau bukak pose kan,,
    so bertahan je la,,
    lagi pun,,bile da lepas waktu kritikal,,
    rase dahaga n lapar tu mcm hilang dah,,
    bab lapar memang saye x rase sgt,,
    tubuh dah serasi dengan ESP so boleh tahan lapar,,    
    xde lembik melepet sbb lapar pun,,
    bab dahaga tu haiiii mmg menduga betul,,
    Alhamdulillah berjaya la jugak habiskan puasa hari ni,,
    ade lagi sehari,,
    gambatte mami u can do it..

    (ehh tahun lepas puasa sambil ngandung sambil nyusu lek jee kan,,
    tp tahun lepas x sepanas n sekering tahun ni..
    alahhh harini kan dah bjaye pun x matinye lahh,,
    aah kann..lagi satu hari gambaree)
    -monolog dalaman-


2 comments:

  1. gambatte.. tak lama lagi nak puasa.. lagi la musim2 panas ni kan..

  2. cik imm said...

    sochira koso gambatte..kak rai lagi la ,,puase masa tgh sarat kan..take care tauu..:)

Post a Comment