• sunquick oren

    saye demam batuk selsema,,
    kering gile tekak..
    sjak kecik²(saye baru jumpe cane care no tulis 2kecik kt atas tu.ngenhenge)
    okei sjk kecik² saye x suke mkn ubat.
    nnt x lepas n lkat kat tekak,
    pastu tekak rase panas n tercekik,,
    kalu demam umi hancurkan panadol jd serbuk,
    pastu ltak dlm sudu kecik,
    letak air jd la ubat cair hahaha
    saye pun xtau knape
    dulu kalau demam umi x bawak g klinik pun,,
    tp skang kalu sesape demam lajuuu je ajk g klinik..
    nape ye??
    sampai la skang ni pun saye masih x pandai mkn panadol..
    kalu da stat sakit tekak mate berpinar,,
    saye makannnn(ceee mcm surprise sgt)
    saye mkan sunquick oren huhu
    knape?
    mase kecik pnah ade memori ubat demam perisa oren
    sunquick oren lagi sedap hahaha
    saye rase saye da bjaye buat badan n otak saye terima bahawa
    sunquick oren tu ubat selsema saye,,
    so lepas makan sunquick oren 2,3 kali
    insyaallah selsema saye tu x melarat.
    kadang² hingus pun xsmpat kuar..
    sape boleh terangkn secara scientific cane ini boleh jadi?

    “Diantara penadol dan Allah, siapakah yang meyembuhkan penyakit dan siapakah yang melegakan penyakit sakit kepala?. Cuba jawab…………………
    Sudah tentu sebagai umat Islam, jawaban kita itu memihak kepada Allah!. Sebagai umat Islam, sudah barang tentu, kita akan menjawab yang bahawasanya Allahlah yang meyembuh dan menghilangkan rasa sakit kepala. Jika itulah jawapan serta keputusan tuan-tuan, saya ingin ajukan satu lagi persoalan,
    Saya ingin bertanya kepada tuan-tuan yang budiman serta yang bijak pandai sekalian. Seandainya tuan-tuan tidak menelah penadol, apakah sakit kepada kita itu, boleh hilang?. Cuba jawab………………………………
    Setelah kita menelan ubat penadol, barulah sakit kepada kita itu, akan mula beransur  pulih. Saya ingin bertanya kepada tuan-tuan, apakah sakit kepala kita itu, boleh hilang sekiranya kita tidak menelan penadol?. Hilangnya sakit kepala kita itu, disebabkan kerana Allah atau kerana penadol?. Cuba jawab secara jujur dan secara rasional?. Jika kita tidak menelan penadol, apakah sakit kepala kita itu boleh hilang?. Kenapa setelah kita menelan penadol atau ubat pain keller, penyakit atau kesakitan kita itu boleh beransur pulih?. Cuba jawab?……………

    nak bace perabih sile klik sini ye
    http://makrifattokkenali.com/2012/12/03/nak-tahu-satu-nama-allah-yang-tersembunyi/

    ehh saye bukan nak ajak anda berdiskusi pasal ilmu makrifat sbb saye pun xde ilmu
    just nk share je tau..


    panadol ke sunquick oren ke,,
    hanyalah asbab
    penyembuh sakit tetap Allah swt.

2 comments:

  1. Aisy Nasiha said...

    Betul ni. Usaha kita kena ada utk sembuhka penyakit tapi kena yakin penyembuhnya Allah sahaja. Kalau boleh tahan mmg jarang nak makan panadol..

  2. Angah said...

    sakit sembuh dengan izin Allah...panadol tu hanya jalannya saja...

Post a Comment