• amek lecithin terus jadi kurus,,no no no jangan silap faham yee,,

















    artikel yang menarik pasal lecithin
    dalam artikel ni ckp
    takde bukti saintifik yg menunjukkan
    lecithin boleh menguruskan anda,,
    hahah da cuak seme yg amek lecithin,,
    meh kakak jelita cerita,,
    pengambilan lecithin hanya membantu
    mengemulsi lelemaks dalam tubuh,,
    lemak akan dipecahkan kepada molekul2 kecil,,
    lecithin akan halang lemak tu bertepek kt dinding salur darah,,
    so lelemak itu kan berenang2 dalam salur darah,,
    NAMUN BEGITU,,perlu jelas dan faham bahawa,,
    BUKAN lecithin yg angkut n flush out lemak dr salur darah kite ye,,
    sesapa yang amek lecithin
    TETAP perlu melakukan aktiviti yg boleh mengeluarkan peluh,,
    sbb dgn cara itu saja lemaks dlm badan akan dikeluarkan,,

    Cik S : so,,x gune la amek lecithin,,baik bsenam je?
    Cik J : (ye,,kalu rajin boleh la g gym,,cara tu lagii sihat)..
                pengambilan lecithin beri bonus kepada anda dengan cara
                1) "mengkecikkan" molekul lemak,
                2) mengurangkan lemak tepu dalam badan,,(lemak degil ni,,
                     kna jogging 8 jam sari br terbakar)
                3) menghalang lemak bertepek di dinding salur darah(yg ni lagi degil,,
                    kalu dah lekat kt salur darah tu,,ko bkn setakat gemok,,
                    ko kna sakit jntung plak nnt tau)
                jadi,kalu amek lecithin,,
                anda takperlulah joging 3jam setiap hari,,push up 80juta kali, sit up 65ribu kali,,
                senam ringan2,, sapu sampah kt laman,sidai baju, cangkul tanah tanam 5 pohon cili,,pun dah
                boleh bt lemak keluar dr badan anda sbb lecithin kn da kecikkan lemak td,,
                senang la die nak kuar,,
                faham dop?
    Cik S : kalu keje opis, mane dan nak tanam cili,,abes tu cane nak buat aktiviti keluar peluh?
    Cik J : bolehh laa,,parking la jauh2,,pahtu cari jalan paling jauh nak smpai opis,,
               jangan gune lift,,naik tangga je,,tp kalu opis kt tingkat 88,,naik la tangga stakat yg termampu,,
               pahtu naik lift la,,kang smpai pintu opis ko cramp pengsan pulak,,susah tu..
    so matomenye(kesimpulannye) di sini,,
    amek lecithin,,bt aktiviti kuar peluh,,
    baru la langsing anggun menawan,,
    jangan amek lecithin,,pah mkn bersidai tgk tv,,
    takdenye ko kurus,,mkn gemok br padan muke..

2 comments:

  1. Kakzakie said...

    Hihi... Imm ni buat kakak senyum sendiri tau. Memanglah apa pun supplement yg diconsume kalau tak ada exercise no point. Buang duit aje:)

  2. tapi ada je yg buat iklan di FB yg kata ambik supplement mereka tak payah senam, tak payah jaga makan tapi kurus gak..hehe..

Post a Comment