• aichan dan pengaruh persekitaran

    kak rai --> aah ekk,,mule2 multivitamin dulu hihi..thanx kak rai ingatkan..stok multivit sndiri da habis..ingat ape yg nmpak dpn mate jek..huihui..
    kak zakie -->harini harapnye smpat la nak g betolkan rambut senget benget kt kedai,kite kasi potong pendek terus,,kalu tak sempat redha je la bt smentara waktu ni..hihi



    kehidupan saye dgn suami, anak2 je,,
    so saye takde cite lain nak tulis
    selain dr cite anak2,,cite suami,,dan cite sndiri,,
    hihi,,
    haritu aichan main baling2 bola ngn tokcik,,
    tokcik ni mak sedara saye adik tokpa,,
    tiap2 petang dtg teman anak die ngaji,,
    smbil borak ngn nenek,,smbil layan aichan baling bola,,
    bile bola dkt tgn tokcik,,
    aichan dgn excitednye jerit,,
    "cepat bagi aku,,bagi aku!!!"
    hoiiii terkejut mami,,
    ckp kt die x elok cakap aku kt tokcik,,
    die buat muke terpinga2 takpaham,,
    so saye rase die pelik,,ape yg x elok tu,,
    saye pon dok fikir2 mane die dgr ayat tu,,
    sebab saye pon mcm familiar je,,
    mlm2 pengulit tido aichan ialah vid upin ipin,,
    die tgk vid tu smpai tertido,,
    adela satu cerita tu ade dialog ipin ckp kt meimei,,
    "bagi aku,,bagi aku"
    hoooooo inikah yg die dengar??
    baru saye leh hadam knape die bt muke xpaham,,
    ipin ckp kt meimei lekk je kan
    takde tanda2 mnunjukkan perkataan tu salah,,
    nape mami ckp takleh pulak..
    kelmarin saye tgh nyapu ruang tamu,,
    kutip la mainan die yg bertaburan kt lantai,,
    aichan nak balik menan die,,
    ckp bagi aku jugak,,
    saye tegur la tak elok ckp aku,,
    takboleh ckp aku kt mami,kt ayah,,kt nenek,,kt tokpa..
    die ooo kan saje,,
    pastu tnye balik,,kat meimei?
    boleh laa,,kt mami n ayah x boleh..
    ooooo
    hmm nampak sgt mmg terpengaruh dgn dialog ipin,,
    kna pantau lah ape die ckp skang,,
    budak2 mmg mudah terpengaruh,,
    tp saye rase die takkan bawak2 smpai ke besar,,
    cume kite parents ni takleh la biarkan,,
    mane yg tak elok kna la tegur kan,,




    ayah : sakit gigi,,
    mami : letak cengkih dlm lubang die,,
    ayah : takde lubang,,
    mami : takkan la gigi bongsu baru nk naik,,da tua ni..
    ayah : mane ade,,gigi susu baru nak habis cabut la..

    hohhh suke bt lawak camtu tauu



0 comments:

Post a Comment