• entry emo

    entry ini mengandungi isi2 yang tidak enak dibace,,kalau rase tanak aura positif anda hilang,,takyah la sambung bace ye..hihihi

    pernah terfikir tak,,
    A jual teh tarik,,ko pn jual teh tarik jugak,,
    pastu A pun kaye raye la boleh tukar kete,,
    beli umah banglo seme,,
    tp ko dok camtuuu jugak,,
    nak besarkan warung pn x mampu,,
    nak kate teh tarik ko x sedap tak jugak,,
    ko ade je regular customer,,
    customer ko ngn customer A same ramai je,,
    kalu A ade 80 org minum teh die,,
    ko pon x kurangnye,,85 org lagi,,
    tp nape A cam lagi majuu je,,
    sebabnye ade kt ko sendiri,,
    ko gune air paip,,
    tu pun amek kt paip tepi pagar umah B,,
    susu ko amek kt supplier C,,
    bayar sparuh dulu yeahh,,
    bulan dpan janji nak amek lg,,
    nnt bayar skali dgn yg tu katenye,,
    skali bulan dpan ko g beli kt supplier D pulak,,
    lg separuh duit susu supplier C ko bt2 lupe,,
    nak beli cawan gelas ko pnjam duit E,,
    kite kan bff,,ak pnjam duit ko dulu ye,,
    nak bt modal beli cawan nih,,
    sampai ke sudah ko x bayar balik,,
    teh tarik ko laku,,
    customer minum kt warung secawan,,
    bawak balik umah lg sebungkus,,
    ko untung blipat ganda,,
    tp at the end ko tatau pun duit ko gi mane,,
    usahkan nak baiki taraf hidup,,
    nak buat pusing modal pon takbuleh,,
    last2 ko tutup warung,,
    ko kate jual teh tarik tak untung,,
    ko tau knape jd camtu?
    MEMANG LA REZEKI DARI ALLAH,,
    tp kalu di sebalik rezeki tu,,
    ade B, D, E dok menyumpahseranah ko,,
    ko rase rezeki ko tu berkat tak?
    dijamin 100% tak berkat wehh,,
    Allah bagi ko banyakkk,,
    tp sbb tak berkat,,
    ko tak smpat nak nampak pn gi mane rezeki ko tu,,
    hidup ni jgn asek nayekan org,,
    nnt ko sndiri yang teraniaya,,
    huhhh





2 comments:

  1. apa kah? adat orang melayu meniaga.. biar untung tujuh keturunan.. biar tindas orang lain pun..

  2. imm said...

    org jenis mcm ni kalu bisnes die lingkup pun die tak rase ralat sgt kak..sbb duit die sndiri tak habis banyak pun..duit org yg die dok pinjam tu pn lantak la..alasan "bisnes aku rugi mane aku ade duit nak bayar korang,,nnt aku ade duit ehh" smpai ke sudah la nantinye tuu..hihi

Post a Comment